Майже 4 десятиліття тому Президент Сполучених Штатів Америки Джон Кеннеді звернувся ДО СВОЇХ СПІВВІТЧИЗНИКІВ і світової громадськості із спеціальним посланням про захист прав споживачів, яке є джерелом натхнення і стимулом для ТИХ, хто працює як в державних, урядових, так і в громадських організаціях над захистом інтересів і прав споживачів.
У цьому посланні сформульовані надзвичайно прості за формою і глибокі за змістом чотири права споживача: право на безпеку і якість, тобто, право на захисту від продажу небезпечних для життя і здоров’я товарів, право на інформацію - право на захист від брехливої, фальсифікованої інформації, реклами, яка вводить в оману споживача, право на вибір - на забезпечення можливості доступу до різноманітних товарів і послуг за конкурентоспроможними цінами, а також право, щоб тебе вислухали - на забезпечення того, щоб інтереси споживачів повністю і з розумінням були враховані при формуванні урядової політики та на справедливий і оперативний розгляд справ у державних і судових органах.
З кожним роком все більше звернень споживачів надходить до нашого управління з найболючіших питань захисту їх законних інтересів. Це свідчить про необхідність і важливість такої державної структури.
Результати роботи перших двох місяців цього року свідчать про те, що на споживчому ринку області продовжують мати місце порушення чинного законодавства про захист прав споживачів, які виявляються практично у кожному з перевірених суб’єктів господарювання.
Це такі неподобства, як обдурювання споживачів, реалізація неякісних товарів, без відповідних супровідних документів, без достовірної, доступної та необхідної інформації. Не поліпшується й стан торговельного обслуговування сільського споживача. За минулий рік порушення мали місце у 90% підприємств Білоцерківського, Кагарлицького, Фастівського. Києво-Святошинського, Обухівського, Вишгородського районів, містах Васильків, Бровари, Ірпінь, Фастів. Кризові явища в економіці країни призвели до руйнування сфери послуг. Зниження платоспроможності населення обумовило спад надання побутових послуг. Скоротилась кількість ательє, приймальних пунктів, закриті підприємства сфери побуту у сільських населених пунктах. Порушуються права споживачів у наданні їм житлово-комунальних послуг. Найбільше звернень з цього питання надходить з Києво-Святошинського, Вишгородського, Бориспільського районів, міст Боярки, Борисполя, Броварів.
Тенденція збільшення звернень громадян до управління є свідченням зростання обізнаності споживачів з діючим законодавством та щодо діяльності управління. Переважна більшість їх розглядається з виїздом на, місце. На користь споживачів за минулий рік вирішено більше 90% звернень. За допущені порушення прав споживачів притягнуто до адмінвідповідальності 2864 особи. Крім того, до господарюючих суб’єктів застосовані фінансові санкції на суму 4408 тис. грн.
Шановні споживачі, якщо у вас виникатимуть питання щодо захисту ваших законних прав, ми завжди готові вам допомогти. Пишіть, звертайтесь до нас за адресою: м.Київ, Хрещатик,6 обласне управління у справах захисту прав споживачів.
14 березня з 10-ї до 16-ї години відбудеться пряма телефонна лінія "Споживач, Вас слухають у облдержспоживзахисті”, тож телефонуйте: 279-92-62
Шановні друзі!
Користуючись нагодою, вітаю вас із Всесвітнім днем прав споживачів!
Сьогодні завданням першочергової ваги є задоволення культурних, духовних і освітніх потреб людини, створення умов для споживання високоякісної і безпечної продукції і надання послуг згідно з стандартами та нормами Європейського співтовариства.
Прагнучи до вершин досконалості суспільного життя, ми повинні робити все від нас залежне для поліпшення якості життя кожного громадянина нашої держави. Безумовно, рівень захисту прав споживачів буде зростати одночасно з розвитком національної економіки, впровадженням нових систем якості тощо.
Бажаю Вам міцного здоров’я, щастя, благополуччя, життєдайних сил на довгі роки!
В.о. начальника управління у справах захисту споживачів у Київській області Сулима В.А.