З 2008 р. органи державної реєстрації актів цивільного стану в Україні перейшли на якісно новий рівень організації роботи, який відповідає сучасним технологічним досягненням у галузі реєстраційно-облікової роботи. В Україні було запроваджено Державний реєстр актів цивільного стану громадян – єдина всеукраїнська комп’ютерна база, до якої в обов’язковому порядку вноситься інформація про народження фізичної особи та її походження, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені та смерть. Уся ця інформація про всі етапи життя людини від народження до смерті донедавна існувала лише в паперовій формі у книгах державної реєстрації актів цивільного стану і метричних книгах, які зберігаються в архівах органів ДРАЦС по всій Україні. За планом Мін’юсту робота з внесення до Реєстру усіх відомостей актових записів тільки за 1950—1995 роки, що містяться в архівах відділів ДРАЦС у Закарпатській області, має завершитися аж у 2013 році. Запровадження Реєстру означає, що тепер будь-яка інформація, яку можна отримати в органі ДРАЦС, надається у формі витягів з Реєстру, які замінили звичні для громадян довідки, що видавалися органами РАЦС до введення електронної форми обліку. Витяг з Реєстру — це документ, що видається фізичній чи юридичній особі реєстратором на спеціальних бланках за затвердженими Мін’юстом формами. Наприклад, довідка про шлюб, що розірвано, яка вимагається Пенсійним фондом для оформлення пенсії жінкам, сьогодні називається витяг з Реєстру про шлюб щодо підтвердження дошлюбного прізвища. Плата за отримання витягу з Реєстру становить 73 гривні. Втім, довідки для отримання допомоги у зв’язку з народженням дитини, а також для отримання допомоги на поховання видаються безоплатно. Виконавчі органи сільських та селищних рад продовжуватимуть видавати довідки у зв’язку з тим, що там наразі неможливо забезпечити необхідний рівень комп’ютеризації, а отже доступ до Реєстру технічно неможливий. Інформація, яка міститься в Реєстрі, є конфіденційною, має обмежений доступ і розголошенню не підлягає. Фізична особа по досягненні 16-річного віку має право на отримання витягу з Реєстру стосовно відомостей про себе та про своїх родичів за умови: 1) подання письмової заяви за встановленою формою; 2) пред’явлення паспорта або паспортного документа; 3) пред’явлення документів, що підтверджують родинні стосунки; 4) пред’явлення документа про внесення плати за видачу витягу з Реєстру. Право на отримання витягу з Реєстру мають також представники фізичної особи. Крім того, відділ ДРАЦС зобов’язаний надавати витяги про державну реєстрацію акту цивільного стану на письмову вимогу суду (судді), прокуратури, органів Служби безпеки України, органів дізнання чи слідства, нотаріуса та інших органів та посадових осіб, вичерпний перелік яких передбачено Порядком ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян. І.С.Горбач, заступник начальника Васильківського міськрайонного управління юстиції Київської області – начальник відділу державної реєстрації актів цивільного стану
За матеріалами: vasylkivrada.gov.ua
|