Про внесення змін до статті 218 Кримінально-процесуального кодексу України щодо ознайомлення обвинуваченого і захисника з матеріалами кримінальної справи
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
1. Внести до статті 218 Кримінально-процесуального кодексу України( 1001-05, 1002-05 ) такі зміни:
1) частину шосту викласти в такій редакції:
"Обвинуваченого і його захисника не можна обмежувати в часі, потрібному їм, щоб ознайомитися з усіма матеріалами справи в розумні строки";
2) доповнити частиною сьомою такого змісту:
"У разі зволікання ознайомлення з матеріалами справи обвинуваченим чи його захисником слідчий за погодженням із прокурором або прокурор вносить до суду за місцем провадження слідства подання, яке суддя розглядає і своєю постановою може визначити строк, протягом якого обвинувачений і його захисник повинні ознайомитися з матеріалами справи та заявити клопотання. Після закінчення цього строку обвинувачений і його захисник вважаються ознайомленими з матеріалами справи. На постанову судді прокурором, обвинуваченим чи його захисником протягом трьох діб із дня її винесення може бути подана апеляція. Подання апеляції не зупиняє виконання постанови судді".
2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
Міністерство юстиції затвердило єдиний графік роботи всіх органів реєстрації актів цивільного стану в Україні .
Як повідомив Міністр юстиції Олександр Лавринович, РАЦСи переведено на єдиний графік з метою більш ефективної організації їх роботи та створення зручних, передбачуваних для громадян умов щодо користування послугами органів РАЦС.
Міністр також повідомив, що єдиний графік роботи органів реєстрації актів цивільного стану буде запроваджено з 1 червня 2011 року.
Так, вихідними днями для відділів РАЦС буде установлено неділю та понеділок. А у разі проведення індивідуальних обрядів державної реєстрації шлюбу, народжень виключно виконавчими органами сільських, селищних та міських рад (крім міст обласного значення) вихідними днями для відділів РАЦС, що підпорядковані районним та міськрайонним управлінням юстиції, визначено суботу та неділю.
Державна реєстрація смерті здійснюватиметься щодня, в тому числі в неробочі, святкові та вихідні дні.
Прийом громадян у відділах державної реєстрації актів цивільного стану здійснюватиметься протягом кожного робочого дня з усіх питань, що належать до їх компетенції.
Один з робочих днів тижня працівників РАЦСів зобов‘язано відвести для надання безоплатних консультацій з питань застосування сімейного та цивільного законодавства, а також витребування документів про державну реєстрацію актів цивільного стану. (Дані питання відносяться до Переліку платних послуг, які можуть надаватися відділами державної реєстрації актів цивільного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.12.2010 № 1168).
Установлено також один санітарний день на місяць для обробки приміщення архівосховища відділу державної реєстрації актів цивільного стану.
Начальниками територіальних органів юстиції доручено забезпечити перегляд графіків роботи відділів РАЦС до вказаного терміну – 1 червня 2011 року. А також - поінформувати населення, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, засоби масової інформації про графіки роботи та прийому громадян у відділах державної реєстрації актів цивільного стану.
Комітет з питань правосуддя рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо адміністративного судочинства
На засіданні члени Комітету зазначали, що законопроект (реєстр. №8034) спрямований на забезпечення реалізації завдань адміністративного судочинства щодо своєчасного і якісного розгляду справ з метою захисту прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб´єктів владних повноважень.
Відповідні зміни пропонується внести до статей 20, 21, 22, 52, 69, 81, 87, 100, 102, 106, 107, 108, 109, 122, 183-2, 170, 182, 183, 186, 187, 193, 195-1, 197, 198, 212, 214-1, 220, 223, 227, 230, 252, 254 Кодексу адміністративного судочинства та доповнити його новими статтями 93-1 і 189-, та виключити підпункт "б" пункту 1 статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України від 21.01.1993 року "Про державне мито".
Проблема поиска и удержания квалифицированных кадров сегодня актуальна как никогда. Многие дальновидные компании тратят огромные ресурсы на услуги рекрутинговых агентств, инструменты материального и нематериального стимулирования персонала. Но случается так, что даже таких огромных усилий не хватает на привлечение хорошего сотрудника, который бы выполнял и перевыполнял планы работодателя. По крайней мере, не всегда такового удается найти в Украине, и HR-отделу иногда приходится поворачивать голову в сторону кадров из-за рубежа. Однако принятие на работу такого сотрудника сопряжено со многими трудностями. Впрочем, как говорится, было бы желание. В связи с этим хотелось бы посвятить сегодняшнюю статью правовым механизмам устройства иностранного гражданина на работу в Украине.
«Дорогой» сотрудник!
Итак, вы нашли ценного и незаменимого сотрудника из-за рубежа и хотите, чтобы он стал частью вашей команды. Начнем с того, что на такое «удовольствие» придется потратить немало времени и денег. Официальный платеж за получение соответствующего разрешения – четыре минимальные зарплаты, т.е. на сегодняшний день – 3764 грн. Параллельно придется оплатить еще и услуги нотариуса. Но обо всем по порядку.
Порядок выдачи, продления срока и аннулирования разрешений на использование труда иностранцев и лиц без гражданства утвержден постановлением Кабмина от 8 апреля 2009 г. Согласно п. 5 этого Порядка, для получения разрешения на использование труда иностранца нужно подать внушительный пакет документов.
П О С Т А Н О В А від 20 квітня 2011 р. N 430 Київ
Про підвищення розміру пенсій деяким категоріям громадян у зв'язку із зростанням середньомісячної заробітної плати штатного працівника
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Установити, що у 2011 році для підвищення розміру пенсій з 1 березня згідно із частиною другою статті 42 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" ( 1058-15 ) застосовується коефіцієнт 1,04. Підвищенню підлягають пенсії, обчислені згідно із зазначеним Законом( 1058-15 ) та Законами України "Про наукову і науково-технічну діяльність"( 1977-12 ), "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" ( 796-12 ), "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб"( 2262-12 ) за зверненнями, які надійшли до 31 грудня року, що передує року підвищення пенсії.
2. Внести до Порядку підвищення розміру пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" у зв'язку із зростанням середньомісячної заробітної плати штатного працівника, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2005 р. N 341 ( 341-2005-п ) (Офіційний вісник України, 2005 р., N 19, ст. 1001; 2007 р., N 32, ст. 1304, ст. 1312; 2008 р., N 31, ст. 984; 2009 р., N 19, ст. 595; 2010 р., N 27, ст. 1061), зміни, що додаються.
Президент подписал Закон об урегулировании миграционных процессов и усилении ответственности за незаконную миграцию
Президент подписал Закон "О внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины по вопросам миграции". Он вступит в силу с момента официального опубликования.
Законом расширен перечень оснований для отказа во въезде в Украину, установленный в Законе "О правовом статусе иностранцев и лиц без гражданства".
В частности, иностранцам и лицам без гражданства будут отказывать, если они:
- обоснованно подозреваются в том, что являются носителями инфекционных и иных (включенных в специальный перечень Минздрава) болезней;
- въезжают в Украину с целью транзита, но не имеют документов и оплаченных билетов для въезда в страну назначения;
В многоквартирных домах отнюдь не редкостью являются случаи нанесения вреда одним жильцом (или группой) другому из-за неправильного использования системы централизованного водоснабжения дома – попросту говоря, затопления квартир. Согласно Конституции Украины, каждый гражданин имеет право владеть, пользоваться и распоряжаться своим имуществом на свое усмотрение (ч. 1 ст. 319 ГК Украины). В то же время законодательство обязывает собственника не использовать свое имущество во вред другим лицам. Применительно к нашей ситуации это означает, что собственник должен следить, чтобы его квартира не стала источником вреда для других помещений.
На тот же случай, когда вред чужому имуществу (то есть квартире) все-таки нанесен, предусмотрена обязанность виновного лица компенсировать последствия своих противоправных действий. Так, ст. 1166 и 1167 ГК Украины предусматривают обязанность виновного лица компенсировать имущественный и моральный вред, нанесенный его неправомерными действиями или бездействием. Таким образом, лицо, квартире которого был нанесен вред вследствие затопления, может предъявить (устно или письменно) претензию виновнику с требованием добровольно возместить причиненный ущерб. Эта стадия в юриспруденции называется досудебным урегулированием спора.
У зв'язку з численними зверненнями громадян стосовно начебто можливості усиновлення дітей одностатевими парами та щодо зміни визначення поняття шлюбу у зв'язку з прийняттям Закону України "Про ратифікацію Європейської конвенції про усиновлення дітей (переглянутої)" ( 3017-17 ), Міністерство юстиції повідомляє наступне. 15 лютого 2011 року Верховною Радою України було прийнято Закон України "Про ратифікацію Європейської конвенції про усиновлення дітей (переглянутої)" ( 3017-17 ). Указана Конвенція ( 994_a17 ) запроваджує сучасні правові стандарти у сфері усиновлення з метою максимального врахування найвищих інтересів дитини. При цьому, відповідно до статті 7 Конвенції ( 994_a17 ) дозволяється усиновлювати дитину: a) двом особам різної статі; i) які перебувають у шлюбі між собою або ii) які перебувають у зареєстрованому партнерстві, якщо такий інститут існує; b) одній особі.